0
0

درآمد طراحان گرافیک چقدر است؟

905 بازدید

میزان درآمد طراحان گرافیک در ایران به میزان کاربرد، تجربه و محل کار آنها بستگی دارد. در ادامه، می توانید به بررسی درآمد طراحان گرافیک در ایران بپردازید:

درآمد طراحان گرافیک
درآمد طراحان گرافیک در ایران

درآمد یک گرافیست چقدر است؟

آیا تا به حال این سوال را مطرح کرده اید که آیا حقوق شما با توجه به میزان تجربه و کاری که انجام می دهید مناسب است؟ در واقع، باید اعتراف کنیم که این یکی از حیاتی‌ترین پرسش‌هایی است که هر کارمند باید برای تعیین مبلغ مناسب به آن فکر کند و تحقیق کند. گرافیست ها نیز متاثر از این موضوع هستند و برای احقاق حقوق عادلانه خود نیازمند استعلام از منابع معتبر و متخصصان این حوزه هستند.

امروزه اطلاعات زیادی در دسترس است که به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا اطلاعاتی که دریافت می کنید دقیق هستند یا خیر. یا اگر می‌خواهید این رشته کار را دنبال کنید، چه حقوقی را باید ارائه دهید و پیش‌بینی کنید. برای اینکه بتوانید با مجموعه ای از ابزارهای جامع به مذاکره حقوق و دستمزد بپردازید، در این مقاله شما را در مورد حقوق گرافیست ها و به اصطلاح گرافیست ها و همچنین تعهدات و شرح وظایف معمول مرتبط با کارشان آگاه خواهیم کرد.

حقوق گرافیست ایرانی

تمام داده های این مقاله از گزارش بازار کار سایت ایران سلری گرفته شده است که به عنوان منبعی برای حقوق و دستمزدی است که در اختیار شما قرار می دهیم.

متوسط ​​دستمزد یک گرافیست در ایران در سال 1401 بر اساس داده های مربوط به این حرفه که در سایت ایران سلری منتشر شده، 10000000 تومان است. از 5.500.000 تومان (کمترین) تا 14.000.000 تومان (بزرگترین)، دامنه درآمد این افراد است.

علاوه بر مسکن، حمل و نقل، و سایر امکانات رفاهی، این میانگین دستمزد ماهانه است. دستمزد گرافیست ها در ایران و حتی کشورهای دیگر بسته به تجربه، تخصص، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و هر کارفرما بسته به ترجیحات و نیازهای گرافیست خود مختار است نرخ دستمزد خود را تعیین کند. در بخش‌های بعدی مقاله درباره این عناصر و چگونگی تأثیر آن‌ها بر دستمزد طراحان گرافیک بحث خواهیم کرد.

مقایسه حقوق طراحان گرافیک بر اساس سوابق قبلی

مانند سایر مشاغل، طراحان گرافیک بسته به سطح مهارت و تجربه کاری خود دستمزد بیشتری دریافت می کنند. البته طراحی گرافیک بخشی است که نیاز به تمرین زیاد دارد. با کسب تجربه کاری بیشتر، ممکن است بایدها و نبایدهای این صنعت را بیاموزید و با روندهای فعلی همراه شوید. سوابق کاری یک طراح گرافیک و البته یک نمونه کار شیک و کامل دو مورد از مهم ترین ملاحظات هنگام انتخاب شخصی است.

  • دستمزد یک گرافیست با کمتر از سه سال سابقه بر اساس داده های گزارش دستمزد سایت ایران سلری حدود 6 میلیون و 600 هزار تومان در ماه برآورد شده است. این افراد از 1.000.000 تومان (کمترین) تا 14.500.000 تومان (بزرگترین) حقوق های مختلفی دریافت می کنند.
  • یک گرافیست با سه تا هفت سال سابقه حرفه ای به طور متوسط ​​ماهیانه 8 میلیون و 900 هزار تومان حقوق دارد. این افراد از 1.400.000 تومان (کمترین) تا 20.000.000 تومان (بزرگترین) حقوق های مختلفی دریافت می کنند.
  • متوسط ​​دستمزد ماهانه یک گرافیست با هفت تا پانزده سال سابقه کار حدود 10.000.000 تومان است. از 5.500.000 تومان (کمترین) تا 14.000.000 تومان (بزرگترین)، دامنه درآمد این افراد است.
  • میانگین حقوق ماهیانه یک گرافیست با بیش از پانزده سال سابقه کار 12 میلیون و 300 هزار است. این افراد از 3 میلیون و 400 هزار تومان (کمترین) تا 22 میلیون و 600 هزار تومان (بیشترین) دستمزد دریافت می کنند.

این آمارها که فقط مربوط به طراحان گرافیک است، همگی توسط کارگران بازار کار جمع آوری شده و از گزارش دستمزد سایت ایران سلری گرفته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حقوق طراحان گرافیک در آنجا و اطلاع از میزان درآمد همه مشاغل گرافیکی و انواع سازمانی در سازمان ها به ایران سلری مراجعه کنید.

اما باید به این نکته اشاره کنیم که این ارقام در معرض تغییر کامل هستند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هم شرکت‌ها و هم طراحان گرافیک آزادند که از حقوق خود دفاع کنند و بر سر قیمت توافق کنند.

حقوق طراحان گرافیک بر اساس سطح تحصیلات مقایسه می شود

بسیاری از کارفرمایان مدرک و مدرسه ای را که طراح گرافیک هنگام تصمیم گیری در نظر گرفته است، می دهند. اما آیا پاداش یک گرافیست در ایران به سطح تحصیلات او بستگی دارد؟ دستمزد گرافیست ها را با توجه به سطح تحصیلاتشان بررسی کردیم تا پاسخ مناسبی برای این پرسش پیدا کنیم.

بر اساس داده های گزارش دستمزد ایران سلری، متوسط ​​درآمد ماهانه یک گرافیست با مدرک دیپلم 4 میلیون و 300 هزار تومان است. در حالی که یک نفر لیسانس هر ماه 8000000 تومان می گیرد. میانگین حقوق ماهانه گرافیست با مدرک کارشناسی ارشد 9 میلیون و 300 هزار تومان است.

همانطور که قبلا ذکر شد، کسب و کارها و طراحان گرافیک این گزینه را دارند که از حقوق خود دفاع کنند و در مورد قیمت این برآوردها مذاکره کنند.

مقایسه حقوق و دستمزد چند تخصص طراحی گرافیک

شاید شنیده باشید که طراحی رابط کاربری که اغلب با نام UI/UX شناخته می شود، در حال حاضر بسیار محبوب است و بسیاری از کسب و کارها حقوق بسیار رقابتی برای کسانی که در این رشته ها کار می کنند ارائه می دهند. ما به بررسی هایی که افراد در رشته های مختلف گرافیک نوشته اند نگاه کردیم تا آنها را با هم مقایسه کنیم تا به این سوالات گمانه زنی بپردازیم.

در زیر میانگین دستمزد کارگران در چندین رشته گرافیک بر اساس داده های گزارش حقوق وب سایت ایران سلری مشخص شده است:

  • کارشناسان ارشد طراحی هر ماه به طور میانگین 12800000 تومان درآمد دارند.
  • دستمزد ماهانه یک طراح UI/UX بطور معمول 10600000 تومان است.
  • یک متخصص UX به طور معمول هر ماه 14000000 تومان درآمد دارد.
  • صفحه آرا به طور میانگین ماهیانه 5 میلیون و 800 هزار تومان حقوق می گیرد.

موارد دیگری که بر اساس فعالیتی که انجام می دهند در درآمد متفاوت است برای مشاهده تمامی شاخه ها و زیر مجموعه های گرافیک آگاه به ایران سلری مراجعه کنید.

چه وظایفی بر عهده طراح گرافیک است؟

برای اینکه بتوانید برای کسب و کارها کار کنید، باید با این مسئولیت های کارگران و شرح وظایف معمولی آشنا باشید. طراحان گرافیک معمولاً وظایف زیر را انجام می دهند:

  • برای بحث در مورد الزامات کسب و کار، با مشتریان یا مشتریان ملاقات کنید.
  • برای اتمام کار و دادن پیشنهاد زمانی به مشتری، مهلت تعیین شده است.
  • آنها طراحی های خود را مطابق با استفاده مورد نظر انجام می دهند.
  • ایده ها و طراحان جدید با استفاده از تفکر خلاق تولید می شوند.
  • آنها راه حل های خلاقانه ای برای طرح هایی ارائه می دهند که باید به محدودیت های بودجه و زمان بندی پایبند باشند.
  • آنها مفاهیم و استراتژی های نهایی را به سرپرستان یا مشتریان خود تحویل می دهند.
  • آنها از ابزارهای طراحی استفاده می کنند، با آنها آشنا هستند و با فناوری به روز هستند.
  • طراحان برای تولید کار دقیق و با کیفیت، خود تصحیح می کنند.
  • آنها در طراحی چاپ و تصویرسازی ماهر هستند.
  • آنها ارتباط نزدیکی با متخصصان این حوزه از جمله تصویرگران و عکاسان دارند.
  • تیمی از کپی رایترها، عکاسان، سبک شناسان، تصویرگران، مدیران، توسعه دهندگان وب و متخصصان را برای کار بر روی پروژه شما گرد هم آورید.

بازار کار طراحی گرافیک

یکی از مشاغلی که در حال گسترش است، طراحی گرافیک است، هرچند نرخ رشد بسته به حوزه تخصصی متفاوت خواهد بود. استخدام طراحان گرافیک ممکن است تا سال 2029 کاهش یابد که همین امر در مورد طراحی چاپ نیز صادق است.

در سال‌های آینده، گرافیست‌ها گزینه‌های استخدامی کمتری در حوزه نشریات، نشریات، کتاب و نشریات خواهند داشت. از سوی دیگر، محیط و آینده برای طراحان گرافیک دیجیتال بهتر خواهد بود.

بهترین طراحان گرافیک کسانی هستند که در تولید ویدئو، انیمیشن، طراحی رابط کاربری موبایل و طراحی UX برای وب سایت ها تخصص دارند. بازار کار برای سایر تخصص های طراحی مانند طراحی UI و UX نیز در حال گسترش است.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ographic.ir/?p=8656
اشتراک گذاری:
ادمین وبسایت اُگرافیک
ادمین و تولید کننده محتوای وبسایت اُگرافیک هستم. در حال حاضر دانشجوی ارشد گرافیک هستم و از تولید محتوا لذت می برم. خوشحال میشم کمکی کرده باشم.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

1 نظر در مورد درآمد طراحان گرافیک چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.