0
0

طراحی لوگو مینیمال و خصوصیات این نوع لوگو

1510 بازدید

لوگو به عنوان یک معرف برای برند شما شناخته می شود که با طرح ها و خصوصیاتی که دارد می تواند بهترین گزینه برای معرفی برندهای شما باشد. طراحی لوگو با روش های مختلفی از جمله تایپ، انتزاعی، مونوگرام و … انجام می شود. ولی در کنار تمامی این روش ها، طراحی لوگو مینیمال توانسته است در سال های گذشته جای خود را در میان طراحان لوگو ایرانی باز کند.

طراحی لوگو مینیمال به دو از هر گونه پیچیدگی و تجمل گرایی صورت می گیرد. به همین خاطر هم زیبایی منحصر به فردی دارد و هم خاص است. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با هنر طراحی لوگو مینیمال و جزئیات آن بیشتر آشنا کنیم.

طراحی لوگو مینیمال و خصوصیات این نوع لوگو

آشنایی با لوگو مینیمال

لوگو به عنوان معرف یک برند شناخته می شود که در روش ها و شکل و شمایل های گوناگون طراحی می شود. یکی از روش های رایج برای طراحی لوگو، روش مینیمال است. در این روش به دور از هر گونه پیچیدگی، لوگو طراحی می شود. البته اگر هنر مینیمال را بشناسید می توانید این نوع لوگو را با روش اصولی تر طراحی کنید.

به طور کلی، هنر مینیمال به هنری گفته می شود که به دور از هر گونه تجمل گرایی و پیچیدگی به طراحی عناصر بپردازد. در این نوع هنر، از مفهوم های فلسفی برای بیان یک موضوع استفاده نمی شود. هدف هنر مینیمال این است که مفاهیم به صورت ساده و روان به افراد منتقل شوند. بدون اینکه یک مفهوم خاص پشت آن ها باشد.

لوگو مینیمال نیز مانند این نوع هنر، به دور از هر گونه پیچیدگی طراحی می شود. در این نوع لوگو، از اشکال مختلف و رنگ های ساده تری استفاده می شود و کمتر به دنبال روش های پیچیده برای طراحی آن خواهیم رفت. البته این نوع لوگو در عین سادگی، دارای روش طراحی پیچیده ای و به راحتی نمی توان آن را طراحی نمود.

یکی از انواع لوگوهای آشنایی که با این روش طراحی می شود می توان به لوگوی تپ سی اشاره کرد. این نوع لوگو از سه خط تشکیل شده که نشانگر برند تپ سی می باشند. امروزه، بسیاری از طراحان لوگو، علاقه مند هستند که اقدام به طراحی لوگو مینیمال کنند.

نحوه طراحی لوگو مینیمال

خصوصیات یک لوگوی مینیمال

در هنگام طراحی لوگو مینیمال، سعی می شود که تمامی خصوصیات و ویژگی هایی که باید برای این نوع لوگو وجود داشته باشند، حفظ شوند. به همین خاطر، لوگوی مینیمال دارای روش های طراحی مشخصی است و خصوصیات خاصی دارد. در ادامه به برخی از ویژگی ها و خصوصیات طراحی لوگو مینیمال اشاره خواهیم کرد.

به کار بردن رنگ های محدود

یکی از خصوصیات لوگوی مینیمال این است که دارای رنگ های محدودی می باشد. برخی از لوگوهای برندها دارای رنگ های متنوع و زیادی هستند. ولی لوگوی مینیمال حداکثر از 2 یا 3 رنگ تشکیل شده است و نمی توان رنگ های بسیار متنوعی را برای این نوع لوگو استفاده کرد.

عدم استفاده از متن و نوشته در لوگو

یکی دیگر از خصوصیات بارز لوگوی مینیمال این است که بدون نوشته و متن می باشد. معمولا این نوع لوگو از شکل و خطوط مختلف تشکیل شده است و دارای متن و نوشته زیادی نیست.

کمتر بودن عناصر گرافیکی

عناصر گرافیکی کمتری برای طراحی لوگو مینیمال استفاده می شوند. دلیل این موضوع ساده گرایی لوگو مینیمال است که به دور از هر گونه پیچیدگی، لوگوهای مینیمال را طراحی می کند.

مفاهیم فلسفه و پیچیده را در بر ندارد!

برخی از لوگوهای فارسی و خارجی، در برگیرنده مفاهیم زیادی می باشند. ولی لوگوی مینیمال هیچ مفاهیم فلسفی و پیچیده ای را در بر ندارد و می توان با ساده ترین حالت ممکن، لوگو را طراحی نمود.

فضای خالی در لوگوی مینیمال زیاد است!

یکی از روش های شناخت لوگوی مینیمال این است که در این نوع لوگو، فضای خالی بسیار بیشتر از فضای پر است. در هنگام طراحی این نوع لوگو سعی می شود که فضاهای خالی بیشتری طراحی شوند تا سادگی لوگو حفظ شود.

در یک کلام، لوگوی مینیمال ساده است.

هر یک از خصوصیاتی که برای این نوع لوگو ذکر کردیم نشان داد که لوگوی مینیمال جزء لوگوهای ساده به شمار می رود. به همین خاطر، می توان در یک کلام لوگوهای مینیمال را جزء لوگوهای ساده شناخت که به دور از هر گونه پیچیدگی، یک برند را معرفی می کنند.

خصوصیات یک لوگوی مینیمال

نحوه طراحی لوگو مینیمال

زمانی که بحث طراحی لوگو مینیمال می شود، می بایست به افراد با تجربه و با تبحر در زمینه طراحی این نوع لوگو مراجعه کرد. به طور کلی، طراحی لوگو مینیمال ساده نیست و بهتر است که این کار را به افراد با تجربه و شرکت های مختلف بسپارید.

در هر حال در کنار خصوصیات مختلفی که برای لوگوی مینیمال وجود دارند، این لوگو می تواند در هنگام طراحی با شکل و شمایل مختلفی طراحی شود. در ادامه به برخی از نکاتی که باید در هنگام طراحی لوگو مینیمال به آن توجه داشته باشید، اشاره می کنیم.

نکاتی که باید در هنگام طراحی لوگو مینیمال رعایت کنیم

رنگ لوگوی مینیمال

رنگ لوگوی مینیمال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. لازم است که این نوع لوگو را با تعداد رنگ های محدودتر و ساده تر طراحی کنید تا هم زیبایی خاصی داشته باشند و هم سادگی خود را حفظ کنند.

اگر قصد سفارش طراحی لوگو را دارید، قبل از آن به موضوع لوگوی خود توجه داشته باشید. انتخاب رنگ متناسب با موضوع به شما این امکان را می دهد که با بهترین شکل ممکن، برای برند خود لوگو طراحی کنید.

معمولا حداکثر 2 الی 3 رنگ برای طراحی لوگو مینیمال به کار می روند. ولی این دو رنگ حتما نباید ساده و سیاه سفید باشند!

اشکال به کار رفته در لوگوی مینیمال

اشکالی که در هنگام طراحی لوگو مینیمال به کار می روند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند. استفاده از خطوط ساده، مورب، منحنی و … از جمله روش هایی هستند که برای طراحی استفاده می شوند. شما می توانید از اشکال هندسی مختلف مانند دایره، مثلث، مستطیل و … برای طراحی لوگو استفاده کنید.

در هنگام استفاده از این اشکال، باید به هدف برند خود توجه داشته باشید. استفاده از اشکال بی معنی اصلا سودی ندارد. به همین خاطر است که باید طراحی لوگو مینیمال را به یک فرد باتجربه در این زمینه بسپارید.

فونت و علائم در لوگو

اگر قصد دارید که به لوگوی خود متن کوتاه و کوچکی را اضافه کنید، توصیه می کنیم که یک فونت ساده و خوانا را انتخاب کنید. البته بسیاری از لوگوهای مینیمال دارای متن و علامت نمی باشند. ولی در صورت نیاز به وارد کردن متن، سادگی و روان بودن متن را حفظ کنید.

میزان فضای خالی و نسبت آن به فضای پر

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام طراحی لوگو مینیمال به آن توجه داشته باشید، میزان فضای خالی در لوگو است. یک لوگوی مینیمال مناسب باید دارای فضای خالی بیشتری نسبت به فضای پر باشد. بنابراین، حتما نسبت فضای خالی به فضای پر را بررسی کنید و در صورت نیاز اشکال و علائم اضافی را برای خالی تر کردن فضا، پاک کنید.

لوگوی مینیمال برای کدام نوع برندها مناسب است؟!

لوگوی مینیمال برای کدام نوع برندها مناسب است؟!

لوگو مینیمال از جمله لوگوهایی است که در سال های اخیر توانسته است نظر بسیاری از برندها را به خود جلب کند. طراحی لوگو مینیمال برای هر نوع برندی مناسب است. ولی به هر حال از جمله برندهایی که می توانند از این نوع لوگو برای معرفی خود استفاده کنند، شامل موارد زیر می باشند.

برندهای فروشگاهی

برندهای فروشگاهی از جمله فروشگاه های طلا و جواهرات، لباس و … می توانند از لوگوی مینیمال استفاده کنند. البته این برندها بهتر است برای معرفی نام فروشگاه خود از متن استفاده کنند. به همین خاطر، شاید استفاده از لوگو مینیمال برای این نوع برند زیاد هم مناسب نباشد.

برندهای خدماتی

امروزه بسیاری از برندهای خدماتی از لوگوی مینیمال استفاده می کنند. ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و غیر حضوری، گزینه بسیار مناسبی برای طراحی لوگو مینیمال می باشند. به طور مثال، اسنپ، تپ سی و … از جمله برندهای خدماتی هستند که دارای لوگو مینیمال می باشند.

رستوران ها و کافی شاپ ها

رستوران ها و کافی شاپ ها از جمله برندهایی هستند که می توانند با لوگو مینیمال طراحی شوند. اگر دارای یک رستوران و کافی شاپ می باشید، می توانید با طراحی لوگو مینیمال، خاص ترین نوع برند را به خودتان اختصاص دهید.

قیمت طراحی لوگو مینیمال؛ عوامل موثر بر روی قیمت لوگو

اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند که طراحی لوگو مینیمال به سادگی امکان پذیر است. ولی واقعیت این است که طراحی این نوع لوگو از یک ایده خاص منشاء می گیرد و این ایده فقط در ذهن افراد با تجربه در این زمینه شکل خواهد کرد.

قیمت طراحی لوگو مینیمال می تواند بر اساس عوامل مختلفی تعیین گردد. به طور مثال، نوع لوگو، میزان پیچیدگی آن، اندازه آن و … در قیمت طراحی این نوع لوگو تاثیر می گذارد.

جمع بندی

طراحی لوگو مینیمال به افرادی که به دنبال لوگوهای خاص می گردند، توصیه می شود. این نوع لوگو هم زیبایی خاصی دارد و هم در کنار زیبایی خود، بدون هیچ گونه پیچیدگی، یک برند را معرفی می کند.

استفاده از لوگو مینیمال برای تمامی برندها امکان پذیر است. ولی معمولا بهتر است که برندهای رسمی و دولتی، از این نوع لوگو استفاده نکنند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ographic.ir/?p=7957
اشتراک گذاری:
ادمین وبسایت اُگرافیک
ادمین و تولید کننده محتوای وبسایت اُگرافیک هستم. در حال حاضر دانشجوی ارشد گرافیک هستم و از تولید محتوا لذت می برم. خوشحال میشم کمکی کرده باشم.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد طراحی لوگو مینیمال و خصوصیات این نوع لوگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.