دسته بندی نشده

10 مهارت فوق العاده برای تبدیل شدن به یک طراح لوگو موفق

مهارت های لازم برای طراحی لوگو

“هر طراحی خوب با یک داستان عالی آغاز می‌شود!”

شخصیت و هویت یک برند را می‌توان به روش‌های متعددی بیان کرد. از این رو، لوگو یک ابزار کلیدی برای دستیابی به این منظور است. با این وجود، در دنیای امروز برقراری ارتباط با اهداف و ارزش‌های اصلی یک برند با مخاطبان هدف ممکن است بیش از این باشد.

به لطف دیجیتال‌سازی، به قدرت ترکیبی از یکتایی همراه با تازگی، خلاقیت هنری و مقدار زیادی تکنولوژی نیاز است. بنابراین، به عنوان یک طراح لوگو در دنیای مدرن، باید مهارت‌های بیشتری را بیاموزید و برای آن‌ها تلاش کنید. شما به عنوان یک طراح لوگو ممکن است بدانید که چگونه یک لوگو طراحی می‌شود؛ اما برای رسیدن به موفقیت به عنوان یک دیزاینر، هم به دانش تکنولوژی و هم به مهارت‌های خلاقانه نیاز دارید.

خبر خوب این است که صنعت طراحی لوگو به سرعت در حال گسترش است به طوری که انتظار می‌رود در سال 2024، طراحان لوگو با رقابت تنگاتنگی برای شغل مواجه شوند. افزایش تقاضا برای طراحی لوگو نیز به معنای افزایش شوق و ارزش طراحان لوگو است. این بدان معنی است که اکنون بهترین زمان برای تبدیل شدن به یک طراح لوگوی موفق و ماهر است.

چرا داشتن چنین مهارت‌هایی در طراحی لوگو اهمیت زیادی دارند؟

بسیاری از طراحان با مهارت‌های طراحی قابل تحسین برای نقشی بسیار متفاوت کار می‌کنند. بسیاری از ما در انتظار شروع حرفه‌ی طراحی خود هستیم و برخی دیگر در انتظار دستیابی به موفقیت در طراحی. به لحاظ فنی، طراحی برقراری ارتباط از طریق تصویر است و لوگو ابزاری برای برقراری ارتباط با هویت یک برند به شمار می‌رود.

برای تعریف طراحی و زمینه موجود برای طراحان مشتاق به سبک انستیتوی هنرهای گرافیکی آمریکا، این زمینه در مورد درک خلاقانه و کاربردی از 7 عنصر بصری یعنی رنگ، فضا، خط، بافت، فرم، اندازه و شکل و ایجاد پلی برای بیان این موارد در فرم اصلی ارتباطی شان است.

اگرچه بسیاری از طراحان لوگو باید مدرک تحصیلات تکمیلی طراحی را داشته باشند اما این موضوع همواره صدق نمی‌کند. با این وجود، ممکن است لازم باشد مهارت‌های طراحی خود را بهبود ببخشید تا نهایتا به یک طراح لوگو موفق و ماهر تبدیل شوید.

10 مهارت مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک طراح لوگو موفق

چگونه طراح لوگو شویم؟

چگونه طراح لوگو موفقی شویم؟

در ادامه 10 مهارت برتر مورد نیاز برای موفقیت در طراحی لوگو را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

1- مهارت‌های ارتباطی: مشخصه‌های برتر میان فردی

طراحان لوگو به واسطه‌ی به تصویر کشیدن ایده‌هایی از طریق تصویر و متن، با هویت برندها ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین، مهارت‌های ارتباطی و میان فردی برتر برای دستیابی به موفقیت به عنوان یک طراح لوگو بسیار مهم هستند. برای طراحی یک لوگوی ایده‌آل، طراح باید در وهله‌ی اول هویت برند را به طور کامل درک کند. برای این منظور، طراح باید سطح مشخصی از مهارت‌های ارتباطی را دارا باشد. برقراری ارتباط، جنبه کلیدی طراحی در طیف وسیعی از روش‌هاست.

طراحان لوگو باید در ازای خلاصه‌ای از شرح شرکت‌ها، مشتریان، کارفرمایان، همکاران و غیره، ایده‌ها و مفاهیم منحصر به فردی را ارائه دهند.این امر نیاز به مهارت‌های گفتاری برای ارائه‌ی طرح یا گزارش‌ها و مهارت‌های نگارشی برای ارائه‌ی مقالات و پیشنهادات دارد.

این مهارت‌ها برای موفقیت هر طراح لوگو بسیار ضروری هستند زیرا طراح باید بتواند به صورت رو در رو یا از طریق رسانه‌های مختلف مانند گوشی موبایل، پیام، ایمیل یا حتی چت ویدئویی با مشتری خود ارتباط برقرار کند. طراحان لوگو باید بتوانند نیازهای مشتری و مشکلات پیش رو را درک کرده و راه‌حل‌هایی مناسب و شفاف برای آن‌ها ارائه دهند.

مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی در طراحی لوگو

  • خلاقیت و اعتماد به نفس
  • مشاوره، خدمات به مشتری و توافق
  • تفسیر اثر هنری برای مخاطب عام و درک اولویت‌های هنری مشتری
  • مهارت‌های میان فردی، گوش دادن فعال و پذیرش انتقاد سازنده در مورد یک اثر هنری
  • مهارت‌های فروش و بازاریابی از طریق برقراری ارتباط و همکاری
  • مهارت‌های ارتباطی ویرایش و نگارش

2- خلاقیت: داشتن استعداد هنری و خلاقیت

تفکر خلاقانه، مهارت کلیدی و اصلی برای موفقیت یک طراح است. به منظور رساندن مفهوم کامل هویت و شخصیت یک برند از طریق نمادهای کوچک، طراحان باید خلاقانه و به دور از قواعد حاکم بیاندیشند.

طراحان لوگو اغلب باید مفاهیم و ایده‌ها را به صورت خلاقانه و از طریق تصاویر و متن بازگو کنند و سپس گزینه‌های کارآمدی را برای بیان نیازهای مشتری با استفاده از ابزارهای خلاقانه ارائه دهند. این امر نیازمند داشتن مهارت‌های برتر در زمینه‌ی هنر و حل مسئله است.

مهم‌ترین مهارت‌های خلاقیت برای طراحان لوگو

  • استعداد زیبایی‌شناسی
  • توجه خاص به جزئیات
  • برقراری تعادل بین هنر، کاربردی بودن و جذابیت عملی برای مخاطب
  • قوه ادراک و ارائه ایده‌هایی برای بازنمایی بصری
  • طراحی، نگاشت ذهنی (نقشه‌برداری ذهنی) و ایده‌پردازی

3- مهارت‌های تکنولوژی: پذیرش تکنولوژی

در دنیای دیجیتالی امروزی که همه چیز آنلاین است، تکنولوژی یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی طراحی لوگو به شمار می‌رود. یک طراح لوگو باید بتواند هویت برند را به جهان نشان دهد و امروزه برقراری ارتباط با جهان مستلزم داشتن درک درست از تکنولوژی و جنبه‌های مختلف آن است.

بنابراین، به منظور کسب موفقیت در زمینه‌ی طراحی لوگو شما باید بر مهارت‌های خاصی از جمله تکنولوژی تسلط داشته باشید. امروزه، اشکال مختلفی از تکنولوژی و نرم‌افزار وجود دارند مانند logo maker، فتوشاپ و غیره که فرآیند طراحی را نسبت به گذشته ساده‌تر و آسان‌تر کرده‌اند. اما تسهیل در فرآیند طراحی با استفاده از این نرم‌افزارها تنها در صورتی امکان‌پذیر است که طراح مهارت کافی را داشته باشد و بر آن‌ها مسلط باشد. رسیدن به این سطح از تسلط کار دشواری است.

اما به محض کسب مهارت‌های لازم در زمینه تکنولوژی و نرم‌افزار و ترکیب آن‌ها با یکدیگر، هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند مانع موفقیت شما در حرفه‌ی طراحی لوگو شود. نرم‌افزارهای طراحی لوگو مانند InDesign، Quark و Adobe را امتحان کنید و مهارت‌های لازم برای استفاده از آن‌ها را بیاموزید.

مهم‌ترین مهارت‌ها در زمینه‌ی تکنولوژی برای تبدیل شدن به یک طراح لوگو

  • توانایی در یادگیری نرم‌افزار طراحی دیجیتال
  • Adobe Acrobat، Flash، Creative Suite، AI Logo Maker، Illustrator، Photoshop، InDesign و Dreamweaver
  • CSS و HTML
  • Quark و QuarkXpress
  • ویرایش تصویر

4- مهارت‌های وقت‌شناسی: مدیریت زمان

اکثر طراحان لوگو چندین پروژه را به صورت همزمان انجام می‌دهند و باید بتوانند ایده‌های منحصر به فرد و نتایج ایده‌الی را برای همه آن‌ها ارائه دهند. این کار بسیار دشوار و سخت است؛ اما اگر وقت‌شناسی و احساس مسئولیت همراه با خلاقیت در کارها برای شما مهم است، از دشواری کار کم می‌شود.

در حقیقت، این یکی از مسئولیت‌های یک طراح لوگو است و برای موفقیت در حرفه باید مهارت‌های مدیریت زمان و وقت‌شناسی خوبی داشته باشد. جدا از برقراری تعادل بین زمان و رعایت ضرب الاجل‌های دقیق، طراحان لوگو باید قادر باشند در بازه‌های زمانی طولانی چندین کار را به طور همزمان انجام دهند  و در عین حال الزامات و جدول زمانی را نیز رعایت کنند.

مهم‌ترین مهارت‌های مدیریت زمان برای دستیابی به موفقیت به عنوان یک طراح لوگو

  • تفکر انتقادی همراه با قاطعیت
  • ایجاد استراتژی طراحی و مدیریت ضرب الاجل‌ها
  • مهارت‌های عملکرد چندوظیفه‌ای، اولویت‌بندی و سازمان‌دهی
  • حل مسئله و انعطاف‌پذیری

5- تایپوگرافی یا فن بیان

طراحان لوگو باید دانش پایه‌ای از تایپوگرافی داشته باشند و بدانند که کدام دسته سازگاری بهتری با فرم‌های بصری یا متنی دارد. این یک الزام اساسی برای طراحان لوگو محسوب می‌شود. وقتی صحبت از طراحی لوگو می‌شود، فضای کافی برای پیاده‌سازی تعداد زیادی المان طراحی وجود ندارد و لوگوها عموماً باید به گونه‌ای طراحی شوند که در یک زمان کوتاه، تفاوت قابل توجهی ایجاد نمایند.

بنابراین، تایپوگرافی یک المان کلیدی است که بکارگیری جزئیات آن می‌تواند موجب موفقیت یا شکست یک لوگو شود. بنابراین، به منظور دستیابی به موفقیت به عنوان یک طراح لوگو، فرد باید بتواند اهمیت تایپوگرافی در طراحی را تشخیص و درک نماید.

در واقع، دانستن این که چگونه باید نوع به خوبی طراحی شده و قابل تحسین را ایجاد، انتخاب یا با پس‌زمینه‌ها و تصاویر انطباق داد، یک مهارت کلیدی است که به کمک استفاده‌ی منظم از آن در حرفه‌ی طراحی لوگو به دست می‌آید. از یک طراح لوگو خوب انتظار می‌رود که با فونت‌های مهم و خاص آشنایی داشته باشد و دانش خود از ردیابی و ارتفاع خط را بهبود دهد.

مهم‌ترین مهارت‌های تایپوگرافی برای موفقیت در طراحی لوگو

  • خلق لوگو و انتخاب فونت
  • فاصله‌گذاری و تعیین فاصله بین حروف
  • نمایش تصاویر با یک دیدگاه متناسب
  • اصلاح طرح‌ها و طرح‌بندی‌ها

6- دقت و ریزه‌کاری

طراحی لوگو به دقت به جزئیات نیاز دارد. از آنجایی که فضای یک لوگو برای قرار گرفتن تعداد زیادی المان با جزییات محدود است، پس از هویت و شخصیت برند، دقت و ریزه‌کاری از جایگاه ویژه و مهمی برخوردارند. این که یک مقدار تا چه اندازه به مقدار واقعی خود نزدیک است، دقت را نشان می‌دهد. در تیراندازی با کمان وقتی یک تیر به هدف برخورد می‌کند به عنوان مثالی از دقت در نظر گرفته می‌شود.

از طرف دیگر، ریزه‌کاری در مورد میزان تکرارپذیری یک معیار خاص است. هم دقت و هم ریزه‌کاری مهارت‌های مهمی هستند که یک طراح لوگو باید از آن‌ها بهره‌مند باشد و در طی فرآیند طراحی بکار گیرد.

7- مهارت‌های تحلیلی

در دنیای دیجیتالی و مدرن امروزی، تکنولوژی مولفه‌ی کلیدی در انجام همه کارها به شمار می‌رود. از طراحی بر روی کاغذ سال‌های گذشته است و وارد دنیایی شده‌ایم که طراحی با کامپیوترهای مک برای طراحان راحت‌تر است.

در دنیایی که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به سرعت در حال تغییر حوزه‌های مختلف آن هستند، دانش تکنولوژی و تحلیل یک مهارت مهم به حساب می‌آید. هر طراحی که رویای موفقیت را در سر می‌پروراند، باید دانش و مهارت‌های فنی و تکلیلی خود را تقویت کند.

سازگاری با شرایط محیطی همیشه مهم بوده است. از این رو، امروزه این مهارت یکی از ضروریات موفقیت در صنعت طراحی محسوب می‌شود. به خصوص طراحان تازه کار باید در هر مرحله از فرآیند طراحی با دنیای مدرن در ارتباط باشند تا به موفقیت دست یابند.

8- رنگ‌شناسی

طراحان باید دانش کافی در مورد پالت رنگ را داشته باشند، نحوه ایجاد رنگ‌های مختلف را بدانند و آن‌ها را به هم ارتباط دهند تا طراحی‌های فوق‌العاده‌ای را خلق کنند که از رنگ بهترین بهره را برده‌اند. دانشجویان رشته هنر همیشه آموزش‌های لازم در زمینه‌ی علم نظریه‌های رنگ را پشت سر می‌گذارند.

این به این خاطر است که داشتن دانش کافی و رنگ‌شناسی یک مهارت مهم در فرآیند طراحی برای دستیابی به موفقیت برای یک طراح لوگو است. به عنوان مثال، انتخاب یک رنگ درست در فرآیند طراحی لوگو به تبلیغ شرکت کمک خواهد کرد. رنگ‌ها حاوی پیام هستند. بنابراین، بررسی مجموعه‌ای از رنگ‌ها در بکارگیری رنگ‌های درست در طراحی لوگو کمک خواهد کرد و فرایند طراحی را کارآمدتر می‌کند.

هارمونی رنگ‌ها یا آرایش متعادل رنگ‌ها در طراحی و حفظ تعادل رنگی از مهارت‌های مهم مورد نیاز برای یک طراحی خوب هستند. دلیل این امر آن است که  رنگ‌های نقش مهمی را در پیشبرد روانشناسی انسان ایفا می‌کنند. به همان اندازه که هارمونی رنگی در ایجاد یک طرح موثر است، نبود آن نیز طرح را از بین می‌برد و مخاطب را دلسرد خواهد کرد. به همین دلیل، برای موفقیت در طراحی لوگو رنگ‌شناسی یک مهارت بسیار مهم است.

9- تصویرسازی

همیشه یک طراحی خوب تحسین می‌شود. یک طراحی عالی بر ترغیب مردم تاثیرگذار است. مهارت در تصویرگری و طراحی مناسب کلید خلق چنین طراحی‌های فوق‌العاده‌ای است. قدرت طراحی که بتواند پیام دقیق تعیین شده برای برقراری ارتباط را بیان کند، مهارتی مهم است که هر طراح باید برای یافتن موفقیت یا حتی شناخت از آن برخوردار باشد.

نقش یک طراحی درخشان با جلب توجه مخاطب به پایان نمی‌رسد بلکه باید بتواند ذهن آن‌ها را درگیر و علاقمند نگه دارد. یک طراحی عالی در ذهن مخاطب باقی می‌ماند و باعث می‌شود تا او دوباره به سمت محصول بازگردد. قدرت داستان‌گویی بصری، همان مرزی است که ریشه‌های اصلی طراحی را مشخص می‌کند و نقش کلیدی در به تصویر کشیدن داستان‌های مناسب برای مخاطبان مناسب دارد.

این مورد یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که یک طراح لوگو برای موفقیت در صنعت طراحی باید از آن بهره‌مند باشد. برخلاف استدلال‌های غلط موجود، تصویرسازی و تصویرگری بیشتر مترادف با طراحی است تا زیباسازی. این مهارت بیشتر شبیه یک ماده تشکیل دهنده است که یک طراح موفق باید داشته باشد.

10- تفکر استراتژیک، کاربردپذیری و بازاریابی

تفکر استراتژیک در تعیین اهداف یک طراح نقش اساسی دارد. این گزینه تقریبا در تمام جنبه‌های زندگی صدق می‌کند. تفکر استراتژیک در طراحی به عنوان رابط اتصال دهنده‌ی ایده‌ی خلاق طراحی و خروجی‌های شرکت شناخته می‌شود.

تفکر استراتژیک در جنبه سازمانی سناریوی طراحی به منظور شناسایی، برنامه‌ریزی و دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت تجاری بکار گرفته می‌شود. این همان جایی است که استراتژی‌های خلاقانه، احساسات و انتزاع را معرفی می‌کنند.

با این وجود، این استراتژی خلاقانه باید بر اساس یک پایه‌ی محکم بنا نهاده شود که کاربردپذیری ایده‌آل و نیز ترغیب مشتری را فراهم می‌سازد. از این رو، استراتژی‌های طراحی باید یک رویکرد روش‌شناختی مبتنی بر راه‌حل باشند که یک مشکل را حل می‌کنند یا راه‌حلی را برای بهتر شدن اوضاع مخاطب ارائه می‌دهند.

اجرا و پیاده‌سازی این امر به یک ذهنیت مناسب برای تفکر استراتژیک، کاربردپذیری و بازاریابی نیاز دارد. این مهارت مهمی است که هر طراح لوگو باید داشته باشد تا به موفقیت نهایی در حرفه‌ی خود دست یابد.

کلام آخر

مهم‌ترین مهارت‌های طراحی مورد نیاز برای یک طراح لوگو در جهت دستیابی به موفقیت در صنعت طراحی عبارتند از:

  • جسارت
  • استفاده مناسب از منابع دیجیتالی برای پروژه‌ها
  • صبر
  • هوش خلاق
  • هدف‌گذاری دموگرافیک با ارتباط بصری
  • تعادل در ترکیب
  • عیب‌یابی
  • مذاکره
  • شبکه‌سازی
  • عکاسی
  • برنامه‌ریزی
  • ارائه
  • تولید
  • مدیریت پروژه
  • کار تیمی
  • استقلال، انرژی و سخت‌کوشی

اگرچه به نظر سخت می‌رسد اما اگر خلاقیت و انگیزه برای یادگیری جز استعدادهای ذاتی شما باشند، مطمئن باشید که می‌توانید به یک طراح لوگو موفق تبدیل شوید. پس منتظر چه هستید؟ کار را شروع کنید و از استعداد خلاقانه‌ی خود نهایت بهره را ببرید.

 

لینک منبع:

https://www.designhill.com/design-blog/top-skills-required-to-be-a-successful-logo-designer/

کلیدواژه: طراح لوگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *