0
0

ویژگی های طراحی لوگوی استاندارد

1195 بازدید

در این مقاله به تعدادی از ویژگی‌هایی  میپردازیم، که در طراحی لوگوی استاندارد و موفق و تاثیرگذار به کسب و کارتان کمک می کند .

لوگو چیست؟

لوگو ، نشان و علامتی است که هر کسب و کار موفقی، به خوبی از آن استفاده می‌کند.

در واقع می‌توان گفت یک لوگو خوب برای شناسایی محصول، سازمان و یا فروشگاه استفاده می شود و می‌تواند برای شناساندن هویت آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.

از طریق لوگو ، نوع خدمات کسب و کار خود را معرفی میکنید .

لوگو یکی از نشان های تجاری یا نهاد اقتصادی یک شرکت است و شکل ها ، رنگ ها ، فونت ها و تصاویرشان با یک دیگر متفاوت است.

 

هدفمند بودن

پاول رند ، یکی از بزرگترین طراحان جهان میگوید: ” لوگو یک پرچم ، امضا و یک تابلوی خیابان است” . پس لوگو باید به گونه‌ ای طراحی شود که هویت شرکت، در آن گویا باشد. مهم‌ترین چیزی که لوگو باید داشته باشد ، ارتباط برقرار کردن با مخاطبان است.

یک لوگوی خوب مستلزم چه چیزی است؟

یک لوگو خوب، متمایز ، مناسب ، کاربردی ، گرافیکی و ساده است و هویت تجارت مورد نظر شما را منتقل می کند.یک لوگوی حرفه ‌ای بدو ن اینکه از کیفیت و تاثیرگزاری آن کم شود باید  در سایزهای متفاوت، در سایت ها و رسانه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد .

 

فرایند طراحی لوگو:

در صنعت طراحی لوگو میتوانیم با چند نوع از آن آشنا شویم:

 

لوگوهای تصویری و نمادین

سمبلیک هایی ساده برای آنها طراحی میشود که میتواند به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کند.

 

لوگوهای نوشتاری یا فونتی

در این نوع لوگو خاص بودن  شکل و شمایل فونت حرف اول را میزند بدلیل اینکه هویت بیزینس شما در آن قرار دارد . مثلا هر چه فونت شما صاف و مستقیم باشد نشانه ی رسمی  و جدی بودن حرفه ی شماست . و اگر موزون و به هم ریخته باشد نماد فانتزی  و شاد بودن هویت تجارت شماست .

 

لوگو های ترکیبی فونت با تصویر

از این لوگو میتوان یا بصورت تکی از عکس و فونت استفاده کنیم یا به شکلی ، آنها را ترکیب کنیم و لوگوی خاص و منحصربفرد خود را بسازیم.

قبل از طراحی لوگوی تاثیرگذار باید در نظر بگیریم که از لوگوی تجارت خود در کجا و روی چه ابزار و بسته بندی استفاده خواهیم کرد. همچنین بهتر است  لوگوی خود را ساده و در ابعاد کوچک طراحی کنیم تا هم ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته و هم روی هر بسته بندی قابل درج باشد .

 

نکته ی طلایی :

در طول مراحل طراحی استراحت کنید ، این به بروزرسانی ایده های شما و انرژی شما را دوچندان خواهد کرد.

 

سایر ویژگی های یک طراحی لوگوی خوب :

یک لوگوی موثر باید ساده و قابل درک باشد تا مخاطب برای شناسایی آن با مشکل مواجه نشود . لوگوی تجاری بین المللی بزرگترین تولید کننده کفش جهان ( نایک ) ، یک لوگوی گرافیکی  بسیار ساده اما موثر طراحی شده است.

یک لوگو خوب ساده  ، متمایز ، ماندگار و تاثیرگذار است و پیام مورد نظر شما را به سادگی به مخاطب منتقل می کند.

 

متمایز بودن :

در بازار امروز شلوغ و درهم امروزی و با وجود رقبا در این حرفه ما باید سعی کنیم یک لوگوی منحصربفرد طراحی کنیم تا مخاطبان ما طراحی ما را با بقیه اشتباه نگیرند .

 

ماندگار و تاثیرگذار :

لوگویی ک برای طراحی انتخاب میکنید باید با تغییراتی که در سالهای آینده بوجود می آید سازگاری داشته و مفهوم خود را نگه دارد و همپنین تاثیر قابل توجهی روی سلیقه و ذهن مخاطب داشته باشد .

برای برخی مخاطبان موضوع یک لوگو از اهمیت کمی برخوردار است . این به معنای نامطلوب بودن موضوع  لوگوی شما نیست. بلکه بخاطر تمایل به رابطه ی مستقیم بین خود و محصول میباشد .

 

انتخاب رنگ لوگو :

لوگو ها معمولا روی سطح بی رنگ چاپ میشوند تا برجستگی و جذابیت خود را نشان دهند .رنگ ماهیت ذهنی و بصری دارد .

پس بهتر است لوگوی روشن روی پس زمینه ی تیره و لوگوی تیره روی پس زمینه ی روشن طراحی شود .

یک لوگوی حرفه ای در نسخه ی بی رنگش هم جذاب و تاثیرگذار است.

من لوگوی خود ابتدا سیاه و سفید میزنم تا ثابت کنم لوگو در ساده ترین شکل ، هویت بصری خود را دارد.

 

طراحی لوگو مطابق با معیارهای پائول رند :

پائول رند، کارگردان هنری آمریکایی  ،گرافیست ، دیزاینر است  که بخاطر ایده ها و طراحی لوگوهایش مشهور شده است.

 

اصول طراحی لوگو :

اصل طراحی لوگو مربوط به هویت بصری  آن است. همچنین هنر ایجاد ارتباط  ، در طراحی مارک و لوگو نیاز به آگاهی و علم و دانش دارد .باید بدانید نیاز شما چیست و از چه طریقی میخواهید  این پیام را منتقل کنید . در طراحی لوگو ، برخی از تصاویر منحصر بفرد  می توانند احساسات مخاطبین  را برانگیخته کنند.  اما با نگاهی به تاریخ علمی ،  تمام آنچه که در طراحی گرافیک شما باید بدانید ، هر شکل ویژگی متفاوتی دارد. طراحی نشان  را با ویژگی هایی که می خواهید توسط آن شرکت یا کسب و کار خود به تصویر بکشید، مطابقت دهید.

 

سوالاتی در ارتباط با طراحی لوگو :

  • آیا مخاطبان سابق از شما راضی بوده اند ؟
  • آیا آنها از روند طراحی لوگو راضی هستند ؟
  • آیا تا بحال جایزه ای کسب کرده اند؟
  • آیا آثار تان در کتاب یا مجله ای منتشر شده است؟
  • چقدر در صنعت طراحی معرفی شده است ؟
  • نمونه کارها چه اندازه  منحصر به فرد بوده است؟
  • آیا تا بحال حدود 100 تا طرح متوسط  و یا 10 تا 30 طرح عالی داشته اید؟
  • بازه زمانی برای تکمیل یک طرح چقدر طول می کشد؟
  • چه تایمی برای تکمیل طرح خود نیاز دارید ؟
  • آیا میتوانید در کمتر از 24 ساعت طراحی کنید ؟

 

نتیجه گیری :

  • با رعایت نکات ذکر شده میتوانید  یک لوگوی تصویری یا متنی و استاندارد با نوع کسب و کار مورد نظر طراحی کنید .
  • از تکنیک ها  و ایده های جدید استفاده کنید  ، بجای اینکه از طرح های دیگران کپی کنید .

همچنین اکثر مخاطبین ، طرح های ساده را میپسندند ، پس سعی نکنید از اصول و مقررات خاصی برای طراحی استفاده کنید ، با یک طرح ساده گرافیکی تاثیر مثبتی در ذهن آنها بگذارید

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ographic.ir/?p=410
اشتراک گذاری:
ادمین وبسایت اُگرافیک
ادمین و تولید کننده محتوای وبسایت اُگرافیک هستم. در حال حاضر دانشجوی ارشد گرافیک هستم و از تولید محتوا لذت می برم. خوشحال میشم کمکی کرده باشم.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد ویژگی های طراحی لوگوی استاندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.