0
0

نکاتی که باید در هنگام طراحی لوگو تایپ بدانید

1188 بازدید

هر برند برای معرفی شدن نیاز به تبلیغات دارد. تبلیغات از هر چیزی سرچشمه می گیرد. گاهی می توان صنعت چاپ را وارد تبلیغات یک برند کرد، گاهی هم می بایست با طراحی لوگو، یک برند را به افراد معرفی نمود. لوگوی یک برند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همین موضوع ایجاب می کند که افراد در هنگام طراحی یک لوگو، به یک سری موضوعات توجه داشته باشند. طراحی لوگو تایپ یکی از بهترین و رایج ترین روش ها برای طراحی لوگو می باشد.

می توان از طریق روش های مختلفی لوگو تایپ را طراحی نمود. ولی آن چیزی که مسلم این است که این نوع لوگو برای همه برندها مناسب نیست و می بایست افراد در هنگام طراحی این لوگو به یک سری موضوعات توجه داشته باشند. در ادامه این مقاله در رابطه با طراحی لوگو تایپ و جزئیات آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نکاتی که باید در هنگام طراحی لوگو تایپ بدانید.

لوگو تایپ چیست؟

همیشه طراحی لوگو برای بسیاری از افراد چالش بوده است. زیرا لوگوها در تنوع بسیار زیادی چاپ می شوند و همین موضوع انتخاب را برای افراد سخت می کند. یکی از انواع لوگوهایی که برای معرفی برند مورد استفاده قرار می گیرد، لوگو تایپ می باشد.

این نوع لوگو جزء ساده ترین لوگوهایی است که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع لوگو، کل نام یک برند به صورت ساده و یا حالت دار در برند چاپ می شود. به طور مثال، لوگو همراه اول یکی از بهترین لوگوهایی است که به صورت تایپ ساخته شده است.

در هنگام طراحی لوگو تایپ ممکن است که در کنار نام برند، عناصر دیگری مانند تصاویر، رنگ ها و … به لوگو اضافه شوند. ولی آن چیزی که حائز اهمیت است این است که کل نام برند در یک لوگو گنجانده شده است.

طراحی لوگو تایپ برای چه برندهایی مناسب می باشد؟

طراحی لوگو تایپ برای چه برندهایی مناسب می باشد؟

یکی از سوالاتی که برای افراد در هنگام طراحی لوگو تایپ پیش می آید این است که این نوع طراحی لوگو برای چه برندهایی مناسبی می باشد؟ به طور کلی، طراحی لوگو بستگی به سلیقه صاحب برند دارد و گاهی می توان بدون هیچ اصولی، از روش های مختلف طراحی لوگو استفاده نمود.

ولی به هر حال طراحی لوگو دارای یک سری ویژگی هایی است و هر کدام از روش های طراحی لوگو برای یک سری از برندها مناسب می باشند. طراحی لوگو تایپ یکی از بهترین طراحی ها برای برندهای خاص و رسمی است. در ادامه چند نمونه از برندهای مناسب برای لوگو تایپ را توضیح می دهیم.

  • برندهایی که دارای نام کوتاهی هستند.

برندهایی که دارای نام کوتاهی هستند، بهترین گزینه برای لوگو تایپ می باشند. از جمله این برندها می توان به صبا نت اشاره کرد. این برند نام کوتاهی دارد و این نام می تواند در یک لوگوی تایپ قرار گیرد. ولی در صورتی که نام برند طولانی باشد، امکان پیاده سازی آن در یک لوگو تایپ وجود ندارد.

  • برندهایی که دارای نام روان و ساده ای می باشند.

یکی از خصوصیات لوگو تایپ این است که افراد می توانند پس از مشاهده آن، به نام برند مورد نظر پی ببرند. به همین خاطر، برندهایی که دارای نام روان و ساده ای می باشند، می توانند از لوگو تایپ استفاده کنند.

ولی برندهایی که دارای نام بسیار پیچیده می باشند، مناسب طراحی لوگو تایپ نیستند.

  • برندهای رسمی و اداری

بسیاری از برندهای رسمی و اداری کشور با لوگو تایپ طراحی می شوند. لوگو تایپ در عین اینکه جزء لوگوهای ساده می باشد، می تواند بهترین گزینه برای برندهای رسمی و اداری باشد. زیرا هم خوانا بودن آن برند را حفظ می کند و هم به صورت رسمی و بدون کم و کاست آن برند را معرفی می کند.

نحوه طراحی کردن لوگو تایپ

طراحی کردن هر نوع لوگو نیاز به تبحر و تجربه دارد. بسیاری از افراد تصور می کنند که می توانند طراحی لوگو تایپ را به سادگی انجام دهند. ولی واقعیت این است که فقط افرادی می توانند این لوگو را طراحی کنند که علم کافی در زمینه فتوشاپ و برنامه های کامپیوتری داشته باشند.

برندهای مختلفی از جمله همراه اول، دیجی کالا و … دارای لوگو تایپ می باشند. اگرچه در نگاه اول طراحی این لوگوها خیلی ساده است. ولی این لوگوها بسیار حرفه ای طراحی شده اند و همین موضوع باعث شده است که آن ها زیبایی منحصر به فردی داشته باشند.

بنابراین، برای طراحی لوگو تایپ باید به شرکت ها و مراکز ارائه دهنده خدمات لوگو، مراجعه کنید و درخواست این نوع لوگو را ثبت کنید. البته قبل از اینکه بخواهید لوگو تایپ را سفارش دهید، می بایست در رابطه با جزئیات بیشتر این نوع لوگو اطلاعات کافی داشته باشید.

فونت لوگو تایپ و اهمیت آن در طراحی لوگو

فونت لوگو تایپ و اهمیت آن در طراحی لوگو

با توجه به اینکه لوگو تایپ از نام برند تشکیل شده است، فونت طراحی لوگو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین خاطر، فونت لوگو تایپ را می بایست بر اساس استانداردهای موجود انتخاب کنید. امروزه، فونت های مختلف برای طراحی لوگو تایپ مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام زیبایی منحصر به فردی دارند.

ولی به این موضوع توجه داشته باشید که فونت انتخابی شما باید خوانا و روان باشد. برخی از فونت ها مناسب طراحی لوگو تایپ نمی باشند و بیشتر برای انواع دیگر لوگوها مورد استفاده قرار می گیرند. ولی فونت لوگو تایپ باید به صورت ساده و خوانا باشد تا شما در نگاه اول نام برند را بخوانید. اگر به لوگوی صبا نت، دیجی کالا، همراه اول و … دقت کنید، می توانید شاهد خوانا بودن این لوگوها باشید.

چیزی که شاید بسیاری از افراد به آن توجهی نداشته باشند و فقط بخواهند که لوگوی طراحی شده خود را به صورت خاص جلوه دهند. البته اینکه برند شما از چه نوعی است، در انتخاب نوع فونت شما اهمیت زیادی دارد. در ادامه بیشتر در رابطه با انتخاب فونت برای برندهای مختلف صحبت می کنیم.

فونت مناسب برای برندهای دولتی جهت طراحی لوگو تایپ

همانطور که اشاره کردیم، برندهای دولتی بهترین گزینه برای طراحی لوگو تایپ می باشند. ولی فونت انتخابی این برندها می بایست متفاوت از برندهای غیر دولتی و فروشگاهی باشد. معمولا برندهای دولتی باید به صورت صریح و ساده تر معرفی شوند.

به همین خاطر، بیشتر از نوع فونت های ساده و یا نستعلیق برای معرفی برندهای دولتی و رسمی تر استفاده می شود. این نوع فونت ها می توانند کلفت یا نازک تر باشند. ولی به هر حال بهتر است که لوگو چاپ برندهای دولتی پر رنگ تر و کلفت تر از حالت معمول باشند.

قیمت طراحی لوگو تایپ چقدر است؟

فونت مناسب برای برندهای فروشگاهی جهت طراحی لوگو تایپ

برندهای فروشگاهی دستشان بیشتر برای طراحی لوگو تایپ باز است و می توانند از فونت های خاص تر برای طراحی این لوگو استفاده کنند. فونت مناسب برای برندهای فروشگاهی می تواند بسته به نوع فروشگاه متفاوت باشد. ولی معمولا این برندها دارای لوگوی خاص با فونت دارای پیچ و تاپ می باشند.

در صورتی که قصد طراحی لوگو تایپ برای برندهای فروشگاهی را دارید، می توانید از فونت های نازک تر و دارای پیچ و تاپ های خاص استفاده کنید. این نوع فونت ها در تنوع بسیار زیادی وجود دارند و شما می توانید هر یک از آن ها را انتخاب کنید. ولی در هنگام انتخاب آن ها، به موضوع خوانا بودن برند خود توجه داشته باشید.

قیمت طراحی لوگو تایپ چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم، لوگو تایپ باید توسط افراد متخصص طراحی شود. به همین خاطر، شما می بایست برای طراحی این نوع لوگو به یک فرد و یا یک شرکت هزینه پرداخت کنید. قیمت طراحی لوگو تایپ بر اساس نوع لوگو و شکل لوگو می تواند متفاوت باشد. لوگو تایپ های ساده تر، دارای قیمت ارزان تری می باشند. ولی لوگو تایپ های پیچیده تر و بزرگ تر، قیمت بالاتری دارند.

بنابراین، نمی توان قیمت مشخصی را برای طراحی لوگو تایپ ذکر کرد. زیرا عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند بر روی قیمت طراحی لوگو تایپ اثر بگذارند.

طراحی لوگو تایپ اصلا ساده نیست!

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که طراحی لوگو تایپ با برنامه فتوشاپ امکان پذیر است و نیازی به پرداخت هزینه برای طراحی لوگو ندارند. ولی واقعیت این است که طراحی این لوگو اصلا ساده نیست. افراد با تجربه و با تبحر می بایست با علم خود، لوگوی مورد نظر را به صورت خاص طراحی کنند.

یکی از موضوعاتی که برای طراحی لوگو تایپ وجود دارد این است که طرح این لوگو نباید با لوگوهای قبلی تکراری باشد. به همین خاطر، گاهی طراحی لوگو تایپ پیچیده می شود و لازم است که از روش های مختلفی برای متنوع کردن لوگو تایپ ها استفاده نمود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم ابتدا لوگو تایپ را به شما معرفی کنیم. این نوع لوگو به طور کامل نام برند را در بر می گیرد و می تواند گزینه خوبی برای لوگوهای رسمی و فروشگاهی باشد. طراحی لوگو تایپ کار ساده ای نیست و لازم است که افراد به گروه های با تجربه در زمینه طراحی لوگو اعتماد کنند. در غیر این صورت، لوگوی خوبی نخواهند داشت.

به عنوان سخن آخر به شما توصیه می کنیم که طراحی لوگو تایپ را با حساسیت بیشتری انجام دهید. زیرا لوگو معرف برند شما می باشد و بدیهی است که نباید آن را سرسری بگیرید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ographic.ir/?p=7942
اشتراک گذاری:
ادمین وبسایت اُگرافیک
ادمین و تولید کننده محتوای وبسایت اُگرافیک هستم. در حال حاضر دانشجوی ارشد گرافیک هستم و از تولید محتوا لذت می برم. خوشحال میشم کمکی کرده باشم.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد نکاتی که باید در هنگام طراحی لوگو تایپ بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.