0
0

سبک های طراحی گرافیک 2024

1270 بازدید
سبک های مختلف طراحی گرافیک
سبک های مختلف دیزاین و گرافیک بطور عام

در این مقاله به معرفی سبک های مختلف طراحی 2024 در گرافیک و ویژگی های هرکدام می پردازیم.

مقدمه

طرح های گرافیکی به عنوان ابزاری برای ارائه یک پیغام، کسب و کار، یک کمپین تبلیغاتی، محتوای ویدیویی و هر چیزی که قرار است از سوی یک سازمان، شرکت، فرد یا مؤسسه ارائه شود حائز اهمیت است. در حالی که عنصر اصلی طراحی یک پوستر، برج، سایت وابسته به اهداف مختلف است، در تمامی آنها یک عنصر مشترک وجود دارد: سبک طراحی.

سبک آن چیزی است که برای بیان یک ایده، علت و پیام استفاده می شود. در طراحی گرافیکی، سبک طراحی، ابزاری است برای ارتباط برقرار کردن بین گیرنده و کارفرما یا بین محصول و مخاطب. در این مقاله، به بررسی سبک های طراحی در گرافیک پرداخته خواهد شد.

بخش اول: سبک مینیمالیسم

سبک مینیمالیسم در طراحی گرافیکی به معنای حذف تمامی عناصر اضافی و حفظ تمرکز بر روی اصلی است. این سبک عمدتاً بر روی رنگ و ترکیب رنگ ها تمرکز دارد. از طراحی های فلات و استفاده از طرح های ساده، هویت برندی یا تعریف یک محصول با استفاده از همین ابزار طراحی برای ایجاد منحصر به فردی برای هر برند کمک می کند.

در طراحی وب، برای استفاده از سبک مینیمالیستی، باید با استفاده از رنگ های ساده و ترکیب آنها، روند راهبری را شفاف به نمایش در آورید. برای نمونه، می توانید از طریق استفاده از خط ها، متن ها و دکمه ها این کار را انجام دهید.

طراحان موفق در این سبک، معمولاً با استفاده از یک رنگ اصلی ترکیب شده با یک یا چند رنگ نوترکیبی، فضای پوستر، وب سایت یا هر طرح دیگری را طراحی می کنند. سبک مینیمالیستی می تواند برای تبلیغات تنظیم شده باشد، یک سایت ورزشی، سایت مد یا سایر انواع سایت های تجاری مختلف.

بخش دوم: سبک مدرنیسم

در سبک مدرنیسم، فضای طراحی با استفاده از اشکال، خطوط و هندسه های مختلف با عناصر پویا و خارج از جعبه همراه است. از طراحان خلاق و ایده پرداز، انتظار می رود که با استفاده از رنگ های خنثی و جذاب، یک ظاهر لطیف را برای محصول خود ایجاد کنند. استفاده از کنترل شده رنگ های خنثی با رنگ های درخشان، ابزار بسیار قابل استفاده برای طراحی گرافیکی است.

در سبک مدرن، نحوه قرارگیری عناصر اهمیت زیادی دارد. طراحان برای ایجاد جذابیت و دیداری مجدد، در قالب های گوناگون و نظم دیداری و با استفاده از الگوهای قابل تبدیل عناوین، متن ها و الگوهای گرافیکی را قرار می دهند.

طراحی یک قالب ساده و متناظری با محتویات نقل و انتقال منطقی می تواند در جذب نظر مخاطبان مؤثر باشد. همچنین، محل قرارگیری تصاویر، با تأثیر خود بر روی نظر جلب کننده است.

بخش سوم: سبک رترو

سبک رترو در طراحی گرافیکی مربوط به اجرای طرح های قدیمی محافظت شده است. از سال های 1940 و 1950، عناصر گرافیکی برای ایجاد ابزاری برای حفظ و دفاع از حقوق صاحبین و نسل های آینده عرضه شد و به تأسیس پایه های به گذشته نگاه کردن در آینده کمک کرد.

در طراحی رترو از اشکال مستطیل، اشکال مدور، هندسه، کاراکتر ها، سفارشی سازی های طرح و کنترل شده رنگ های درخشان استفاده می شود. این طرح ها معمولاً صداقتی سیاسی، فرهنگی یا اجتماعی را پوشش می دهند.

سبک رترو به طرح هایی از اطلاع رسانی، بسته بندی، تبلیغات، محصول و عناصر دیگر نیز شامل می شود. ظاهر رترو یک واکنش به مواد مصرفی امروزی در برابر گذر زمان و کالای غیرمصرفی است.

بخش چهارم: سبک فانکی

سبک فانکی در طراحی برای نوجوانان و جلب توجه آنها استفاده می شود. در این سبک، از رنگ های درخشان و شاد استفاده می شود که از یکی سیستم های رنگی شیشه ای و باریک باشد. همچنین، از طریق تصاویر، هندسه ها، اشکال خمیده و شخصیت های انیمیشنی، ساختار طراحی ارائه می شود.

در سبک فانکی، هدف طراحی جلب توجه و انجام آن به استفاده از مواد مرتبط با بازی و ایجاد ارتباط با نوجوانان، است که قابل استفاده به کلیه محیط ها و صنایع گرافیکی است.

بخش پنجم: سبک بومی

طراحی بومی به معنای افق دید بومیان و دیدگاه های انها در طراحی گرافیکی استفاده می شود. در این سبک، عناصر و مبانی جهت بهترین نمایش پیام و نگرش موجود در طرح، به چالش کشیده می شوند. استفاده از نمادهای فرهنگی، خطوط و شکل های بومی و استفاده از الگوهای بومی، از خصوصیات این سبک هستند.

بخش ششم: سبک نوین

طراحی نوین، به معنای ارائه هدف گرایی و ساختار به گیرنده موجود در یک پیام، هسته صحنه برای تعامل و ارتباط میدانی با محتوا است. در این سبک، تأکید بر جذابیت، قابلیت خواندن، برتری تجربه کاربری و ایجاد صفحات بازدید بالا و صفحات فروش و بیشترین توجه معرفی و شناسایی برندها است.

در سبک نوین، طراحی با استفاده از فن آوری وابسته به رسانه ایجاد شده است. در این رویکرد، می توانید از تصاویر و ویدیو، صدا، محتوای شفاف و ممایز استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله، به بررسی چند سبک طراحی 2024 در گرافیک پرداخته شد. هر سبک در طراحی خود به بیان یک ایده و پیغام، کارفرما، کاربر یا مشتری، و محتوای مورد نظر کمک کرده است. هدف پیشرفت طراحی، ایجاد و توسعه این سبک ها بوده و دستیابی به سطح بالاتری از گرافیک های حرفه ای و جذاب امکان پذیر خواهد بود.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده و تا حدودی با سبک های طراحی گرافیک آشنا شده باشید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ographic.ir/?p=8634
اشتراک گذاری:
ادمین وبسایت اُگرافیک
ادمین و تولید کننده محتوای وبسایت اُگرافیک هستم. در حال حاضر دانشجوی ارشد گرافیک هستم و از تولید محتوا لذت می برم. خوشحال میشم کمکی کرده باشم.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد سبک های طراحی گرافیک 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.