0
0

ترندهای 2023 طراحی گرافیک را بشناسیم

676 بازدید

طراحی گرافیک همیشه یکی از حوزه هایی بوده است که در آن ترندهای جدید به سرعت به وجود می آیند. با پیشرفت فناوری و به خصوص با ورود به دهه جدید، شاهد معرفی ترندهای جدیدی در این حوزه هستیم. در این مقاله، به بررسی ترندهای جدید طراحی گرافیک در 2023 می پردازیم.

ترندهای جدید طراحی گرافیک 2023
ترندهای جدید طراحی گرافیک 2023 در دنیا

1- طراحی هولوگرافیک (holographic):

در سال 2023، انتظار می رود طراحان از عناصر هولوگرافیک برای ایجاد طرح های چشم نواز، جذاب و آینده نگر استفاده کنند. چه از طریق استفاده از عناصر هولوگرافی در طراحی بسته بندی، طراحی دیجیتال یا برندسازی باشد، مطمئناً حال و هوای هولوگرافی در سال 2023 یک روند بزرگ خواهد بود.

2- طراحی پویا و تعاملی یا UI/UX:

طراحی پویا و تعاملی در طراحی گرافیک در دهه جدید یکی از ترندهای پرطرفداری بوده است. در حوزه طراحی تجربه کاربری، طراحان کسب و کارها به دنبال طراحی تعاملی و جذابی هستند که از یک سمت مخاطب را به خود جلب کند و از سوی دیگر به راحتی قابل استفاده و کاربری باشد. تحقیقات نشان می دهد که یکی از عوامل مهم در موفقیت یک وب سایت، که یک شرکت دارد، تجربه کاربری جذاب است.

آنچه باعث می شود تا این رویکرد مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از آخرین تکنولوژی های موجود در پردازش گرافیک است. در این رویکرد طراحی گرافیک، بیشترین تمرکز بر روی نمایشی بودن قرار دارد. این نوید روشی را فراهم کرده است که طراحی با پویایی بیشتر و بهبود تجربه کاربری همراه با تعامل بیشتر، امکان پذیر است.

3- استفاده از ارتباط بصری:

ارتباط بصری یکی دیگر از ترندهای جدید در طراحی گرافیک است. با استفاده از استفاده حرفه ای از تصاویر، نمودارها و آیکون ها، ظاهری قابل فهم با حجم کمتر از متن برای روشن کردن پیام ها و افزایش درک کاربر بیشتر، به کار گرفته شده است. هدف استفاده از این رویکرد بهبود تجربه کاربر است تا به راحتی بتوانند محتوای دیداری را درک کنند.

4- طراحی با استفاده از طیف رنگ های گرادیانت:

استفاده از آهنگ رنگ های گرادیانت به عنوان یک رویکرد جدید در طراحی گرافیک به روش [1] رواج پیدا کرده است. هدف اصلی این رویکرد، شادی و شور بخشیدن به نشانه های گرافیکی است. استفاده از آهنگ رنگ های گرادیانت در نظر گرفتن و درک ترکیب رنگ ها توسط بیننده، برای طراحی درنظر گرفته می شود.

5- طراحی سه بعدی:

طراحی سه بعدی توسط طراحان گرافیک برای طراحی جزئیات بیشتر و زیبایی است. در حوزه تبلیغات، طراحان برای جلب توجه مخاطب به خصوص با اظهارات پویا و ۳ بعدی استفاده می کنند. فضای سه بعدی برای پیش بینی فضا و عمق، دسترسی به سه بعدی برای کسانی که نمی توانند به سه بعدی فکر کنند سخت است. اما استفاده از طراحی سه بعدی با شروع به شایع شدن سیستم های رندر کننده، این رویکرد را برای طراحان کاملاً عمومی شده است.

6- طراحی پایدار:

پایداری طراحی نیز یکی از ترندهای جدید در زمینه طراحی گرافیک است. از طریق ترکیب روش های پایدار، طراحان به دست آوردن یک پذیرش جهانی اشیای طراحی شده امیدوارند. طراحی پایداری برای کاهش هدررفت بازیافت و مصرف منابع طبیعی به کار می‌روند. با طرح های دیجیتالی با به کارگیری سهم بیشتری از بستر کاری دیجیتال، کنترل بیشتری بر سرتاسر پروژه ها تمام می شود.

نتیجه‌گیری:

در نهایت، ترندهای طراحی گرافیک در دهه آینده، همچنان به گسترش و بهبود پیش خواهند کرد. همانطور که این مقاله نشان داد، ترندهایی مانند تعامل، ارتباط بصری، رنگ های گرادیانت، طراحی سه بعدی و پایداری در نگاه آینده طراحی گرافیک مطرح خواهند بود. طراحان با این ترندها می توانند همواره به یک تجربه بهتر برای مخاطبان خود دست یابند و پیام خود را به طور جذابی به مخاطبان برسانند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ographic.ir/?p=8644
اشتراک گذاری:
ادمین وبسایت اُگرافیک
ادمین و تولید کننده محتوای وبسایت اُگرافیک هستم. در حال حاضر دانشجوی ارشد گرافیک هستم و از تولید محتوا لذت می برم. خوشحال میشم کمکی کرده باشم.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد ترندهای 2023 طراحی گرافیک را بشناسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.