0
0

چگونه گرافیست شویم؟

827 بازدید

هنگامی که تصمیم گرفته اید که یک گرافیست حرفه ای شوید، می توانید با دنبال کردن مراحل آسانی که در این مقاله فهرست کرده ایم، شروع کنید.

چگونه طراح گرافیست شویم؟

10 گام اساسی برای تبدیل شدن به یک گرافیست:

برای اینکه طراح گرافیک شوید باید یک سری از مهارت‌ها و ویژگی‌های خاص را داشته باشید. همچنین باید خود را در مورد این شغل به روز نگه دارید، چرا که کار در این حیطه به شدت به علم روز دنیا وابسته است.

 

1. اصول طراحی گرافیک را بیاموزید و درک کنید

اصول طراحی گرافیک

درست است که برای تولید طرح های زیبا لزوماً نیازی به تحصیلات رسمی ندارید. اما قبل از حرکت، ما معتقدیم ضروری است که برای مطالعه ایده های اساسی طراحی وقت بگذارید و درک محکمی از عناصر طراحی داشته باشید.

فرض کنید هرگز در دوره های طراحی شرکت نکرده اید و در این مرحله کاملاً از طراحی گرافیک و روند طراحی بی اطلاع هستید. در آن شرایط، مطالعه در مورد تاریخچه طراحی گرافیک و مفاهیم طراحی علاوه بر توسعه مهارت های ضروری طراحی گرافیک شما توصیه می شود.

چرا آموزش اصول طراحی گرافیک بسیار مهم است؟ می توانید از آنها برای تقویت توانایی های خود در ارتباطات بصری، یادگیری بیشتر در مورد دنیای طراحی گرافیک و به دست آوردن درک بهتری استفاده کنید.


2. در کلاس های آنلاین ثبت نام کنید

شرکت در کلاس های آنلاین گرافیک

هنگامی که درک بهتری از تاریخچه طراحی گرافیک و اصول فلسفه طراحی پیدا کردید، ممکن است از برخی از بزرگترین نرم افزارهای طراحی گرافیک آنلاین موجود استفاده کنید. چه یک متخصص باتجربه یا نسبتاً تازه وارد در زمینه طراحی باشید، توصیه ما همیشه یکسان است: از کوچک شروع کنید و راه خود را بالا ببرید.

ابزارهای آنلاین فراوانی هستند که می توانند به طراحان مبتدی در ورود به صنعت کمک کنند. همچنین می توانید شروع به شرکت در کلاس های آنلاین طراحی گرافیک کنید یا برای رسیدن به مدرک در این زمینه کار کنید.

برخی از دوره های آنلاین پس از اتمام به شما گواهی می دهند که برای درج در رزومه و نمایه لینکدین برای برجسته کردن تخصص شما در طراحی گرافیک ایده آل است.

 

3. نرم افزار های کلیدی طراحی گرافیک را یاد بگیرید

نرم افزارهای کلیدی طراحی گرافیک

اگرچه طراحان گرافیک معمولاً حقوق بسیار بالایی دریافت می کنند، ممکن است راه اندازی حرفه خود در ابتدا گران باشد. برای نوشتن، نویسندگان فقط به یک لپ‌تاپ نیاز دارند، اما طراحان گرافیک به چند ابزار پیشرفته‌تر نیاز دارند. ابتدا باید نرم افزار گرافیکی مناسب را انتخاب کنید.

Adobe Creative Suite نرم افزاری استانداردی برای تمام طراحان گرافیک است. دیگر نرم افزارهای رایج در گرافیک که در دسترس گرافیست‌ها هستند عبارت‌اند از:

PhotoShop

Illustrator

InDesign

 

4. به طراحان محترم گرافیک پایبند باشید

به اصول طراحی گرافیک پایبند باشید

یافتن الهام و توصیه از هنرمندان دیگر یکی از ساده ترین راه ها برای گسترش کارنامه شماست، هرچند گاهی اوقات نادیده گرفته می شود.قبل از اینکه رویکرد خلاقانه خود را بسازد و به عنوان الهام بخش دیگران باشد، هرکسی الهام بخش طراحی خود را در جایی پیدا می کند.

آشنایی با کارهای طراحان گرافیک و هنرمندان مشهور و دنبال کردن آنها در دراز مدت مفید خواهد بود. شما یاد خواهید گرفت که آنها چگونه وظایف خود را انجام می دهند و درک عمیق تری از افراد و کارشان به دست خواهید آورد.

با برقراری ارتباط بیشتر با طراحان دیگر، در جامعه طراحی گرافیک بیشتر جاافتاده خواهید شد، جایی که می توانید دانش و منابع مفیدی را بیابید و تبادل کنید.

 

5. ایجاد یک نمونه کار تاثیرگذار

نمونه کار طراحی گرافیک

اگر می خواهید به عنوان یک فریلنسر یا به عنوان یک طراح گرافیک تمام وقت کار کنید، داشتن نمونه کار خود ضروری است. درخواست برای مشاغل طراحی گرافیک، گرفتن مصاحبه، و استخدام شدن توسط مشتریان یا مشاغل مختلف برای موقعیت های طراحی گرافیک، همگی با یک نمونه کار آسان تر خواهد بود.

در ابتدا یک نمونه کار حرفه ای ایجاد کنید و به مرور زمان بهترین یا جدیدترین کار خود را به آن اضافه کنید. این به شما کمک می کند که متمایز شوید، و می توانید هر زمان که بخواهید آن را ویرایش کنید. اگر هنوز کاری برای نمایش ندارید، بازسازی برخی از لوگوهای شناخته شده به شما کمک می کند تا توانایی های خود را نشان دهید.

 

6. کسب تجربه حرفه ای

تجربه طراحی کسب کنید

اکنون وقت آن است که کار خود را به نمایش بگذارید و کمی تجربه در دنیای واقعی به دست آورید که نمونه کار شما آماده شده است.

با ارسال درخواست برای مشاغل سطح ابتدایی شروع کنید. فرقی نمی کند که در این زمان شغلی با حقوق باشد یا کارآموزی بدون حقوق، زیرا تجربه ای که دریافت خواهید کرد در نهایت برای شما بسیار سودمندتر خواهد بود

حتی اگر مدرک طراحی گرافیک دارید، معمولاً توصیه می شود که از طریق کارآموزی یا کار مقدماتی تجربه عملی داشته باشید.

داشتن تجربه کاری همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا با دیگر طراحان گرافیک، مدیران هنری، طراحان حرکت، تیم‌های خلاق و تیم‌های طراحی به صورت حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید و به جوامع طراحی محلی و آنلاین بپیوندید.

 

7. کپی رایتینگ متخصص را مطالعه کنید

کپی رایتینگ در گرافیک

این مرحله ممکن است مورد توجه بسیاری قرار نگیرد، اما برای طراحان گرافیک تسلط بر این مرحله مهم است. تمام اجزای طراحی بصری باید دغدغه اصلی شما در هنگام کار در طراحی گرافیک باشد. با این حال، نسخه‌ای که در طراحی‌های خود استفاده می‌کنید، تأثیر زیادی بر نحوه مشاهده آن‌ها دارد. شعار یا داستان اولیه یک کمپین اغلب توسط طراح گرافیک ایجاد می شود تا کپی رایترها!

اگر برای شرکتی کار می کنید که در آن کپی رایترها همیشه نسخه را برای شما می نویسند و ویرایش می کنند، می توانید «آزادتر» اشتباه کنید. با این حال، چه یک فرد آزاد یا خوداشتغال باشید، باید توانایی های ارتباطی نوشتاری خوبی داشته باشید.

 

8. با جدیدترین روندهای طراحی همراه باشید

بروز بودن در طراحی گرافیک

رشته طراحی گرافیک رشته ای است که همیشه در حال پیشرفت و تکامل است. علیرغم این واقعیت که این فوق العاده است، به این معنی است که شما به عنوان یک طراح گرافیک باید در صدر روندهای تازه ای باشید که هر سال ظاهر می شوند.

مشتریان و شرکت‌های بالقوه دائماً به دنبال طراحان گرافیکی هستند که هدفشان تطبیق و تکامل هر ساله به جای پایبندی به یک زیبایی‌شناسی طراحی برای کل حرفه خود است. برای علاقه مند نگه داشتن مخاطبان و مشتریان، کسب و کارها دائماً به دنبال چیز جدیدی هستند.

استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیکی جدید و به روز یکی دیگر از جنبه های همگامی با روندهای روز در طراحی گرافیک است.

 

9. در مورد رشته تحصیلی تصمیم بگیرید

رشته تحصیلی گرافیک

اگر می خواهید در یک آژانس کار کنید و از دستمزد سالانه خود اطمینان داشته باشید، ثبت نام در یک برنامه تحصیلی متمرکز بر تجارت طراحی گرافیک را در نظر بگیرید.

اگرچه آموزش طراحی گرافیک می تواند شانس شما را برای کسب درآمد بیشتر از متوسط دستمزد افزایش دهد، اما مدرک کارشناسی برای گرفتن موقعیتی به عنوان مدیر خلاق بلافاصله کافی نیست.

شما باید رشته طراحی را که در آن برتری دارید شناسایی کنید و خود را به عنوان متخصص برجسته در آن رشته قرار دهید.

داشتن یک تخصص می تواند به شما کمک کند از دیگر طراحان گرافیک متمایز شوید و کسب و کارها یا مشتریان را متقاعد کنید تا شما را به جای شخص دیگری که در همان زمینه متخصص است، استخدام کنند.

 

10. به یادگیری ادامه دهید

یادگیری مداوم

حتی اگر در حال حاضر برای ادامه تحصیل در رشته طراحی گرافیک در کالج ثبت نام نکرده اید، همچنان بسیار مهم است که ذهنیت دانشجویی داشته باشید و هرگز یادگیری را متوقف نکنید. بهترین رویکرد برای جلوتر ماندن از منحنی این است که توانایی‌های خلاقانه خود را تقویت کنید و روندهای جدید را کشف کنید، حتی اگر حرفه طراحی گرافیک موفقی داشته باشید.

بله، در جریان بودن مد همیشه ایده خوبی است. با این حال، مجبور نیستید کل حرفه خود را به عنوان یک فالوور صرف کنید. شما همچنین می توانید اصیل باشید، ایده های جدید طراحی خود را ارائه دهید و امیدوار باشید که تلاش ها و توسعه سبک شخصی شما به دیگران انگیزه دهد.

 

پایان:

اگر ذهن خلاقی دارید و به طراحی و گرافیک بسیار علاقه دارید، می‌توانید در این مسیر شغلی بسیار موفق شوید. اما فراموش نکنید که گرافیک نیز مانند هر شغل دیگری نیاز به یادگیری مداوم و به روز بودن دارد.

موفقیت در طراحی گرافیک
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ographic.ir/?p=8217
اشتراک گذاری:
ادمین وبسایت اُگرافیک
ادمین و تولید کننده محتوای وبسایت اُگرافیک هستم. در حال حاضر دانشجوی ارشد گرافیک هستم و از تولید محتوا لذت می برم. خوشحال میشم کمکی کرده باشم.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چگونه گرافیست شویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.